Algemene voorwaarden | Het Onderdelenhuis.be

Algemene voorwaarden

Het Onderdelenhuis

Laatste aanpassing: 30 juli 2022

Inhoudsopgave

  • Artikel   1 – Identiteit van de verkoper
  • Artikel   2 – Toepasselijkheid
  • Artikel   3 – Ons aanbod en jouw bestelling
  • Artikel   4 – Herroepingsrecht
  • Artikel   5 – De prijs
  • Artikel   6 – Betaling
  • Artikel   7 – Conformiteit en garantie
  • Artikel   8 – Levering en uitvoering en Btw
  • Artikel   9 – Duur
  • Artikel 10 – Overmacht
  • Artikel 11 – Intellectuele eigendom
  • Artikel 12 – Klachtenregeling en geschillen

Artikel 1      Identiteit van de verkoper

Het Onderdelenhuis BVBA
Demerstraat 8
3590 Diepenbeek
T: +32(0) 11 32 37 73
F:
info@onderdelenhuis.be

Bank: KBC
IBAN: BE 31 4548 1087 0155 BIC: KREDBEBB

Ondernemingsnummer : BE-0435.495.851

Artikel 2      Toepasselijkheid & Voorwaarden

  1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als Webwinkelier aan jou als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).
  1. Wij leveren enkel in Europa. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
  1. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen.  Als we merken dat en bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.
  1. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website. Let goed op, onderdelen die beginnen met artikel V…….. worden speciaal voor u besteld, indien u niet zeker bent stuur ons een mail en wij helpen u aan het juiste onderdeel .Verzeker u ervan dat het bestelde product / onderdeel past op uw toestel , (check dit aan de hand van uw typeplaatje, niet enkel het model)
  1. Als je online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestel bevestiging of ten laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je overigens aan om dit altijd te doen.
  1. Als naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden kan jij als consument altijd de meest voordelige tekst in jouw voordeel inroepen.

Artikel 3      Ons Aanbod en jouw bestelling

  1. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
  1. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om je alsnog te leveren.
  1. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Visa, MasterCard, Maestro, Bancontact, Overschrijving, Paypal. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
  1. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatie gegevens in. Indien u een factuur wenst dient u uw gegevens juist in te vullen en een geldig btw nummer/ ondernemingsnummer in te vullen. Na uw aankoop is het niet meer mogelijk alsnog een factuur aan te vragen of gegevens te wijzigen . Om dan verder te gaan met uw bestelling kies je je wijze van levering:  Levering aan huis via Bpost of afhalen in de winkel te Diepenbeek . In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met betalingsverplichting”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.

Artikel 4      Herroepingsrecht

  1. Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de bestelling of het sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden  Verzeker u der van dat product ongebruikt, onderdelen niet aangesloten zijn en nog in de originele verpakking zit.De verpakking mag in deze niet beschadigd zijn Wanneer de producten bij de Consument zijn gebruikt of op enig wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op herroeping of ontbinding  van de overeenkomst. Stel de klantenservice ten aller tijden in kennis van het feit dat u een product wilt retourneren. het gaat dus echt om een zichttermijn. Je kan de bestelling terug sturen (de kosten hiervoor betaal je zelf ) wij adviseren retour te sturen met een pakket nummer zodat het pakje gevolgd kan worden ( track en trace).  Wij brengen 20% aan handelingskosten / retourkosten in vermindering daar de onderdelen speciaal voor u besteld worden op het teruggestuurde artikel ( met een minimumbedrag van 7,90 euro  ) omdat de onderdelen speciaal voor u besteld worden Bij breekbare stukken zoals frigo lades, flessenrekken deurpanelen en leggers word er een extra handelingskost van 4 euro aangerekend. Binnen de 14 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen wij u via overschrijving  de  aankoopprijs ervan terug min de kosten. Wanneer u een bestelling heeft gedaan en deze wenst te annuleren kan u dit kosteloos doen binnen de 60 minuten na uw bestelling via een émail ( telefonisch wordt er geen wijziging aangenomen ) Indien u later dan 60 minuten na uw bestelling annuleert geld gewoon het herroepingsrecht. Originele Miele onderdelen worden speciaal voor u besteld en worden niet teruggenomen, niet zeker van het artikel dat u besteld ? vraag ons om een bevestiging via info@onderdelenhuis.be zodat u voorkomt dat u het verkeerde artikel heeft besteld en niet kan terugsturen  Alle elektronische onderdelen, dwz waar een kabel of stekker aan zit, of op aangesloten kan worden, worden speciaal voor u door ons besteld en kunnen niet teruggenomen worden of geruild worden.Deze artikelen zitten in een doorzichtige folie voorzien van een zegel Dus niet zeker van het artikel dat u besteld ? vraag ons om een bevestiging via info@onderdelenhuis.be
  1. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen dus voor jouw rekening. Wij zullen aangeven wat hiervan de kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend. Indien de goederen onmogelijk per post kunnen worden teruggezonden zullen wij deze bij jou laten afhalen en zullen hiervoor kosten worden aangerekend dit bedraagt 40 euro
  1. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
  1. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen niet gepast, aangesloten of  gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren in de  originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat U verklaart bij aankoop van een Origineel Miele onderdeel automatisch  dat u afziet van het herroepingsrecht.
  2. Je kan je retourpakket (+ uw bestelbon)retourneren via de post of een koerier aan HET ONDERDELENHUIS afdeling retouren Demerstraat 8 3590 Diepenbeek
  1. Om je herroepingsrecht, zowel in het geval van levering van diensten als levering van goederen snel en correct uit te oefenen, kan je een mail sturen naar Info@onderdelenhuis.be

Artikel 5      De prijs

  1. Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven of dat het artikel niet meer leverbaar is aan de aangeboden prijs dat wil zeggen dat onze aankoopprijs lager is dan de verkoopprijs op onze webshop.
  1. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.  We kunnen wel beslissen om bovenop de aankoopprijs ook de verzendkosten aan te rekenen. In dat geval melden we dat altijd voordat je je aankoop definitief plaatst.

Artikel 6      Betaling

  1. Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden.
  1. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.
  2. Wanneer u kiest voor overschrijving moet u rekening houden met een vertraging van 5 – 7 werkdagen. Bestelling die met overschrijving betaald worden, worden pas behandeld natdat wij het bedrag ontvangen hebben. Indien u ons een mailtje doet met een print screen van uw betaling kan dit het proces versnellen

Artikel 7      Conformiteit en Garantie

Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling. Voor de door de verkoper geleverde producten geldt de wettelijke garantie overeenkomstig artikel 1649bis tot 1649octies van het Burgerlijk Wetboek. De door Verkoper geleverde Producten genieten een garantietermijn van twee jaar. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen. ( verzendkosten of verplaatsingskosten niet inbegrepen)

Indien het product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan dient de koper binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking hiervan de Verkoper schriftelijk in kennis te stellen en daarbij de originele factuur voor te leggen.

Deze garantie dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestaat bij de levering van de goederen.
De garantie is niet van toepassing op slijtage die als normaal beschouwd kan worden, gebreken ingevolge onvakkundig of onaangepast gebruik, beschadigingen ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of gebrek aan onderhoud en het niet naleven van de gebruiksinstructies en/of handleiding.
Bijgevolg zijn onder meer uitgesloten:
–    Alle rechtstreekse of onrechtstreekse schade na de levering veroorzaakt aan het toestel door eigen toedoen van de koper (b.v. door oxidatie, schokken, val,
–    De vervanging van toebehoren of hulpstukken die regelmatig dienen vervangen te worden;
–    Defecten ten gevolge van brand, waterschade, bliksem, ongevallen, natuurrampen;
–    Schade ten gevolge van commercieel, professioneel of collectief gebruik van het apparaat

onderdelen, vervangstukken van kuststoffen of metalen vallen niet onder de garantie van elektrische apparaten.

z

Artikel 8      Levering en uitvoering  btw

  1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven adres. Indien u een firma heeft en wenst te bestellen zonder de btw te moeten betalen kan u dit enkel doen door rechtstreeks contact op te nemen via mail en uw wensen duidelijk te maken. Onze webshop laat het niet toe om achteraf btw terug te vorderen of te verrekenen Op al onze producten wordt de btw automatisch aangerekend. ( U kunt via uw btw platform in uw land de btw terugvorderen )
  1. Wanneer een artikel in stock is wordt het aangeboden op uw leveringsadres in 1 à 4 werkdagen. Wanneer een artikel niet in webshop stock is, wordt het aangeboden op jouw leveringsadres in 3 à 6 werkdagen. Wij informeren u over de leveringstermijn in jouw bestelling bevestiging. Of u wordt via een extra mail op de hoogte gehouden van de levertermijn.
  1. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. Als wij dat niet doen, kan je kosteloos afzien van je bestelling.  In dat geval betalen wij je uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug.
  1. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
  1. Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leverbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 7 kalenderdagen na ontvangst.
  2. Als u uw bestelling niet tijdig kan afhalen, (binnen de 14 dagen na bestelling) stuurt u ons een mailtje  Na het verstrijken van de voorziene afhaaltermijn, 30 dagen wordt u bestelling bewaard met een kost van  1 euro per dag (bewaringskosten). Als de bewaringskosten de waarde van het goed overschrijden wordt het onderdelenhuis automatisch eigenaar  van het goed

8.    PostNL is gestopt met de tweede bezorgpoging. Van de pakketten waarbij de eerste bezorg poging niet slaagt (95% van de pakketten worden bezorgd bij de eerste  bezorg poging), slaagt ook vaak de tweede bezorg poging niet. Als u kiest voor Postnl staat u automatisch burenlevering toe. Nu PostNL stopt met de tweede bezorgpoging worden de pakketten die bij de eerste bezorgpoging niet geleverd kunnen worden, hierna direct bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie afgeleverd.

9. Wanneer u het pakje niet in ontvangst heeft kunnen nemen en het ook niet bij de buren afgeleverd werd is uw pakje naar het dichtsbijzijnde  Postpunt, of Postnl punt, of DPD punt afgeleverd zodat u het daar alsnog kan ophalen. Alle berichtgeving ontvangt u via mail van de door u gekozen transportfirma ( houd u mailbox in de gaten , ook uw spam) Wanneer u uw pakje niet heeft afgehaald en het bij ons terugkomt zullen wij u contacteren. U kan dan kiezen voor   1 opnieuw opsturen van uw bestelling ( nadat wij de verzendkosten ontvangen  )        OF      2 annulering van de bestelling aan de hand van het herroepingsrecht. zie artikel 4

We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die u gekozen heeft. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

10. indien het pakje niet geleverd door de transportfirma starten wij een onderzoek dit kan een  20 dagen duren.Wanneer de transportfirma het pakje als kwijt of verloren meld zullen wij de bestelling opnieuw opsturen.

Artikel 9      Duur

  1. De Consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde duur is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  1. Een overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar.
  1. Indien in een goederenovereenkomst van bepaalde duur is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de Consument de Overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde duur en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.
  1. Wanneer een dienstenovereenkomst van bepaalde duur afgesloten tussen de Onderneming en de Consument een beding tot stilzwijgende verlenging bevat, wordt dit beding geplaatst in vetgedrukte letters en in een kader los van de tekst, op de voorzijde van de eerste bladzijde.
  1. Dit beding vermeldt de gevolgen van de stilzwijgende verlenging waaronder de bepaling van de hiernavolgende paragraaf m.b.t. de opzegging, evenals de uiterste datum waarop de Consument zich kan verzetten tegen de stilzwijgende verlenging van de overeenkomst en de wijze waarop hij kennis geeft van dit verzet. De Consument kan, na de stilzwijgende verlenging van een dienstenovereenkomst van bepaalde duur, op elk ogenblik zonder vergoeding de overeenkomst opzeggen met inachtneming van de opzeggingstermijn van maximaal twee maanden.

Artikel 10    Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
  1. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, …

Artikel 11    Intellectuele eigendom

  1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
  2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
  3. Om misbruik te verkomen van onze gemaakte foto’s, zal bij een inbreuk van de intellectuele eigendomsrechten een vergoeding gevraagd worden van 300 euro per foto en een forfaitaire toelage op de verkregen inkomsten hierdoor. Voor de slaafse nabootsing van onze teksten zullen wij een vergoeding vragen van 100 euro per tekst.

Artikel 12    Klachtenregeling en geschillen

  1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via info@onderdelenhuis.be.  We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

 

  1. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.
Service en contact: +32(0) 11 32 37 73
[mailpoet_form id="1"]

Zoeken

Het artikel is toegevoegd aan uw mandje